Podróż na nieznany kontynent-Tajlandia cz. II

am7-397-of-616

Zgodnie z zapowiedzią w pierwszej części naszej relacji z wyprawy do Tajlandii, dzisiaj opiszemy Wam jak przebiegły pierwsze dni w Bangkoku.

am7-31-of-616

am7-432-of-616

Jeszcze podczas jazdy Air Port Linkiem, w którym klimatyzacja działała na najwyższych obrotach, chciałem sprawdzić czy na dworze jest faktycznie tak ciepło jak miało być. Nie zdążyłem nawet wystawić głowy na zewnątrz, kiedy zaraz po otwarciu drzwi buchnęło mi w twarz gorące powietrze 😀 dojazd kolejką był bardzo wygodny, nasz hotel znajdował się tuż przy jednej ze stacji. Wybraliśmy Nasa Vegas Hotel. Na zdjęciach pokój prezentował się dużo lepiej niż w rzeczywistości. Ten, do którego trafiliśmy był ciemny, miał stare meble i wielką szparę pod drzwiami wejściowymi. Hotel pobiera 1000 BHT kaucji, która jest zwracana w całości przy wymeldowaniu jeśli nie korzysta się z barku. Warto pamiętać, że nawet woda w małych butelkach jest płatna. Ogólną ocenę pogorszyło to, że pierwszej nocy ludzie z pokoju obok kończyli swój pobyt w hotelu. Nie robili tego po cichu, ale nie o to chodzi. Zaraz po ich wyjściu do pokoju wpadła sprzątaczka i zaczęły się hałasy, szczytem było odkurzanie o 2 w nocy… niestety nie był to jednorazowy incydent, przytrafiło się nam to jeszcze dwa razy podczas naszego pobytu.

Tak jak wspomniałem wcześniej – stacja Air Port Linku znajduje się tuż obok hotelu więc przynajmniej jako baza wypadowa sprawdza się dobrze. Dzięki temu, zaraz po zameldowaniu i odświeżeniu mogliśmy wybrać się na małe zapoznanie z okolicą. Wszystko zgadzało się z tym o czym czytaliśmy – mnóstwo ludzi, ogromne korki na ulicach, przeróżne zapachy 😀 Nasz pierwszy pełny dzień w Bangkoku postanowiliśmy przeznaczyć na Lumpini Park. Świetne miejsce w środku miasta. Pełno zieleni, ciekawych miejsc, w których czas spędzają nie tylko mieszkańcy metropolii. Można wynająć mały rower wodny i popływać wśród łabędzi, można z brzegu pokarmić ryby, które w ciągu kilku sekund rzucą się na kawałek bułki.

am7-397-of-616

am7-391-of-616

am7-392-of-616

Tajowie przychodzą tam z kocami i książkami, nikogo nie dziwi widok śpiących na ławkach ludzi (nie są to bezdomni). W parku mnóstwo ludzi uprawia jogę, tai-chi, a także jogging co akurat czasami przeszkadza – spacerujesz sobie spokojnie, a tu chmara biegaczy gna w Twoją stronę :p Warto dodać, że spotkać można tam warany spacerujące sobie na wolności, a także żółwie. Jest tam też siłownia na wolnym powietrzu, sprzęt stary, ale ćwiczących nie brakuje.

am7-416-of-616

am7-430-of-616

Ciekawym widokiem były ogromny tłum tańczących ludzi, widzieliśmy dwie takie duże grupy. Na czele stał mistrz ceremonii, a reszta próbowała naśladować jego ruchy w rytmie tajskiego popu 🙂

n-9

n-38

Zaskoczeniem był dla nas moment, w którym wszyscy nagle zamarli. Z głośników zaczął wydobywać się bliżej nieokreślony dźwięk, potem przeszedł on w coś na kształt hymnu. Staliśmy prawie na baczność tak jak wszyscy. Dowiedzieliśmy się później od naszej tajskiej koleżanki, że to hymn grany codziennie, podczas którego należy zachować taką właśnie postawę jaką wymaga powaga wydarzenia.

n-44

Następnego dnia już o 4 rano wymeldowaliśmy się z hotelu i zamówiliśmy taksówkę. Umówiliśmy się na kwotę 200 bht za podróż na lotnisko. Wcześnie rano uniknęliśmy korków więc dosyć szybko dojechaliśmy na lotnisko DMK. Jakie było nasze zdziwienie kiedy taksówkarz po otrzymaniu umówionej kwoty zażądał dopłaty 100 bht… zaczęła się wymiana zdań, kwota umówiona, brak większej gotówki bla bla bla… taksówkarz kręcił głową, zaczął krążyć wokół samochodu i nagle doznałem olśnienia! Czytałem przecież, że to taka ich taktyka 😀 w tym momencie wiedziałem już, że należy wziąć swoje toboły, obrócić się na pięcie i udać w swoją stronę.

W następnej części przeczytacie jaką Tajlandię zastaliśmy na morzem, zapraszamy 🙂

Odpowiedź do artykułu “Podróż na nieznany kontynent-Tajlandia cz. II

1. Pingback: Podróż na nieznany kontynent – Tajlandia cz.III | nonstopholidays.pl