Siedem z dziesięciu najdłuższych tras na świecie udziałem B777

W ostatnim czasie została opublikowana najnowsza lista dziesięciu najdłuższych komercyjnych połączeń lotniczych na świecie. Zgodnie z zestawieniem, większość z nich wykonywanych jest na B777, a pozostałe na A380, A350 i B787.

Do zestawienia mogą wkrótce dołączyć Singapore Airlines, które w 2018 r. na samolocie A350-900ULR zapowiadają uruchomienie połączenia Singapur-Newark (czas lotu 18h 30 min, odległość 9534 mil). Wcześniej przewoźnik ten obsługiwał trasę EWR-SIN czterosilnikowym A340, ale wycofał się z niej w 2013 r. Niewiele krótsze połączenie zamierza wprowadzić Qantas, który od 2018 roku planuje wykonywać bezpośredni lot pomiędzy Perth, a Londynem o długości 9009 mil. 17 godzinne połączenie ma być realizowe na B787-900.

John Grant, starszy analityk z firmy AOG tłumaczy, że dwa nowe typy samolotów (B787, A350), pozwalają liniom lotniczym otwierać nowe ultra długodystansowe trasy, ponieważ nowe konstrukcje są mniejsze i lżejsze niż ich szerokokadłubowi poprzednicy. Dodatkowo, dzięki bardziej ekonomicznym silnikom, wciąż mogą zabrać odpowiednią ilość paliwa aby wykonać takie długie loty.

Grant podkreśla, że w przypadku lotów długodystansowych, linie lotnicze zwiększają liczbę miejsc w w klasie pierwszej i biznes, co ma na celu zmniejszenie ogólnej pojemności pasażerskiej i masy samolotu. Standardowa konfiguracja samolotu z dużą liczbą miejsc pasażerskich w klasie ekonomicznej powoduje, że samolot zabiera więcej pasażerów i jest cięższy, a tym samym ma mniejszy zasięg.

Najdłuższe komercyjne loty pasażerskie na świecie:

źródło – dlapilota.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *