Amazon – spory, komentarze…

Dzisiaj podzielę się z Wami moim doświadczeniem nt. sporów oraz komentarzy na Amazonie, zebranym przez ponad 4 lata sprzedaży na tej platformie. Od około dwóch lat coraz bardziej widoczne jest prokonsumenckie podejście do załatwiania wszelkich sporów na Amazonie. Takiego wchodzenia w tyłek i takich możliwości oszustw nie widziałem nigdzie.

Pierwszy ciekawy przypadek. Kupujący nabył jedną z najlepiej sprzedających się u nas odżywek – Super Collagen + C Type 1&3 – 198g by NeoCell. Nikt wcześniej nie narzekał na nic. Dlatego zdziwiłem się, kiedy napisał do nas, że otrzymał produkt inny niż ten, który zamawiał. Standardowo poprosiliśmy o foto. Wymienił z nami jeszcze 2 maile, w żadnym nie dał zdjęcia otrzymanego przedmiotu. Po kilku dniach założył spór, w którym napisał, że otrzymał nie to co zamawiał. To co dostał można kupić taniej, sprzedający nie odpowiada na maile. Na szczęście cała korespondencja mailowa prowadzona była z poziomu platformy Amazon więc bez problemów można było udowodnić mu kłamstwo. Odpisaliśmy także, że nie dajemy gwarancji najniższej ceny, a także, że do dzisiaj nie przedstawił dowodu na swoje twierdzenie, Po około siedmiu dniach Amazon zakończył spór „The claim has been closed and you are not responsible for it ” tym samym przyznając nam rację. Co zrobił kupujący? Wystawił komentarz negatywny „Awful experience with the seller has sent a cheaper product, I did give him the proof of a wrong item, been in a maze 19 days, be careful.I did lose my money and time.ZERO rate „. Standardowo zgłosiliśmy to do Amazona w celu usunięcia, odpisali, że komentarz nie spełnia kryteriów pozwalających na jego usunięcie. Nic to, że wcześniej Amazon przyznał nam rację, jak widać można w komentarzu napisać kłamstwa, a Amazon, mimo że wie, że to nieprawda, nie usunie takiego feedbacka. Można zapytać ich dlaczego pozwalają na kłamstwa, w odpowiedzi przyjdzie automatyczne bla bla bla, nie na temat, że komentarz nie narusza ich zasad. W żadnym wypadku nie odpowiedzą na zadane pytanie.

Inna sytuacja, która spotkała nas dosyć niedawno dotyczy sprzedaży na niemieckiej wersji Amazona. Kupująca chciała zwrócić zakupiony pasek. Podaliśmy jej adres do zwrotu i zaczęło się… że dlaczego ma zwracać do Polski, że koszt dostawy do Polski to 19euro itd itp. ostatecznie przesyłkę ponoć wysłała i po kilku dniach upomniała się po pieniądze. Na naszego maila z informacją, że zwrot zostanie dokonany po otrzymaniu przedmiotu i że do dzisiaj nie dała nam nr przesyłki, o który prosiliśmy, odpowiedziała założeniem sporu… Powtórzyła tam swoje lamenty, że towar musiała odesłać do Polski, że kosztowało to 19 euro i do dzisiaj nie otrzymała zwrotu. Przedstawiając swoje stanowisko, odparliśmy, że wszystkie informacje dostępne są w warunkach oferty. Do dzisiaj kupująca nie przesłała nam nr przesyłki, a paczka do nas nie dotarła. Czy rozwiązanie sporu przez Amazona nas zdziwiło? „Amazon’s decision was in favoUr of the buyer and Amazon funded the claim. The claim was granted, but you were not found at fault. ” Nie, ponieważ wiedzieliśmy, że często tak właśnie podchodzi on do sprawy. Jeśli Amazon chce płacić za takie rzeczy to ok… krótko – możesz kupić towar, napisać że odesłałeś go, założyć spór, nie przedstawić dowodu, że zwróciłeś paczkę, a Amazon odda ci kasę. Inna sprawa jest taka, że z niewiadomych przyczyn Amazon obciążył nas kwotą 9 euro. Skąd taka kwota i skąd to obciążenie skoro ” you were not found at fault.”? Od dwóch tygodni próbujemy uzyskać na ten temat odpowiedź, ale Amazon przez 14 dni nie potrafi sprawdzić tak prostej sprawy… czyżby czekał nas kolejny chargeback…?

Aktualizacja 08.02.2018 – dowiedzieliśmy się, że 9euro to część kwoty jaką kupujący wydał zwrot towaru do nas. Czekamy teraz na odpowiedź na pytanie dlaczego zostajemy obciążeni za zwrot skoro koszty zwrotu pokrywa kupujący oraz na dowód wysłania paczki do nas, która do dzisiaj nie dotarła…

Następna dziwna akcja przytrafiła nam się także na niemieckiej wersji tego portalu. Przy automatycznej konwersji przez Amazon z języka angielskiego na niemiecki, tytuł jednej z ofert sugerował, że można nabyć tutaj legginsy w rozmiarze M, kiedy faktycznie dotyczyła ona rozmiaru L. Zgłosiliśmy to do administracji portalu, odpisali, że tak, to ich wina, już zmieniają itd. W międzyczasie ktoś zdążył dokonać zakupu. Po otrzymaniu przedmiotu od razu założył spór, informując, że dostał rozmiar L, a nie zamawiany M. Na nic zdały się nasze tłumaczenia w sporze, że to błąd Amazona, na nic zdały się screeny z naszą korespondencją z Amazonem, w której przyznaje się on do błędu. Spór został zakończony „Amazon’s decision was in favour of the buyer and you funded the claim.” czysta kpina, musieliśmy zapłacić za błąd cieciów, którzy nie potrafili poprawnie przetłumaczyć tytułu oferty…

Coś innego? Proszę bardzo – kupujący stwierdził, że po używaniu suplementu źle się czuje. Chciał zwrócić towar, użył go tylko kilka razy, a my nie odpisujemy na maile. Nasza odpowiedź – screeny z korespondencji w załączniku. Tak naprawdę nie znamy przyczyny dolegliwości kupującego, nie wiemy, czy powodem był zakupiony przedmiot. Nie znamy diety kupującego, stylu życia, alergii, przeciwwskazań i tego, w jaki sposób go wykorzystał. Jak sprawę rozwiązał Amazon? „Amazon’s decision was in favoUr of the buyer and Amazon funded the claim. The claim was granted, but you were not found at fault. ” kolejny przepis na towar za darmo: kupujesz, zgłaszasz, że źle na ciebie działa, Amazon zwraca ci kaskę. Nie musisz niczego odsyłać. Super…!

Mało? Kolejny spór „Customer stated that item is delivered however she stated that she received the incorrect item. She contacted the seller to let them know what is happening they asked her to send them a photo she has refused to send the photo and is requesting a full refund on the order.” Co robi Amazon? Nie musisz nic odsyłać, nie musisz przesłać zdjęcia na potwierdzenie swoich zarzutów. „Amazon’s decision was in favour of the buyer and you funded the claim.” Po co dowody, po co zwrot, niech sprzedający płaci….

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *