Fuel dumping to temat rzeka, coś co pozwala latać po świecie za naprawdę małe pieniądze. Bo czy nie jest ciekawą ceną np 950 zł za bilety RT do Australii? Mianem fuel dumpingu określa się potocznie redukowanie dopłaty paliwowej, którą linie lotnicze dodają do ceny biletu lotniczego. Poniżej zamieszamy podstawowe informacje, które będą Wam potrzebne do zabawy w FD.
Jak zapewne wiecie, bilet lotniczy składa się z różnych opłat, które razem tworzącałkowitą cenę biletu. Są to:
• Base Fare ( BF ) – opłata bazowa, czyli cena podstawowa – opłata za lot.
• Opłata paliwowa ( YQ, YR )
• Inne opłaty i podatki będące na bilecie.
Informacje w Internecie o połączeniach w niskich cenach są kodowane. Dla ich odkodowania musicie wiedzieć, że:
Kontynenty są określane literą „C” i cyfrą:
• C1 – Ameryka Północna
• C2 – Europa
• C3 – Azja
• C4 – Ameryka Południowa
• C5 – Afryka
• C6 – Oceania
• C7 – Antarktyda
Dla bardziej szczegółowego wskazania części danego kontynentu dodaje się oznaczenia e, w,c,n,s oznaczające – wschód, zachód, środek, północ lub południe, np:
• C1e – Ameryka Północna wschód
• C2w – Europa Zachodnia
• C3c – Azja Środkowa
• C5e – Afryka Północna
• C2s – Południowa Europa
Z zakodowanej informacji możemy często dowiedzieć się jaki sojusz wykonuje dane połączenie. Dla oznaczeń używa się:
- (*A) – Star Alliance
- OW – One World
- ST – SkyTeam
Najczęściej spotykane formy FD to 1x, 2x, 3x oraz 5x. Dla potrzeb artykuły przyjmijmy, że lot dumpujący to połączenie X-Y. I tak:
- 1x – lot obniżający cenę jest przed lotem głównym, czyli konstrukcja wygląda tak : X-Y, A-B , B-A
- 2x – lot obniżający cenę jest w środku, czyli konstrukcja wygląda tak : A-B, X-Y, B-A
- 3x – lot obniżający cenę jest po locie głównym, czyli konstrukcja wygląda tak : A-B, B-A, X-Y
- 5x – lot obniżający cenę jest po 2 lotach głównych, czyli konstrukcja wygląda tak : A-B, B-A, C-D, D-C, X-Y
W następnym poradniku pokażemy Wam jak działa Matrix – narzędzie niezbędne do działania w temacie FD.