W marcu 2018 r. do floty PLL LOT dołączy pierwszy z trzech nowych, większych boeingów 787-9 Dreamliner. Przewoźnik właśnie poinformował o podpisaniu umowy na leasing tych maszyn z Aviation Capital Group.
Samoloty te polecą na najważniejszych trasach dalekodystansowych do Nowego Jorku i Chicago. Nie jest jednak wykluczone, że pojawią się także na połączeniach dalekowschodnich.
Większy Dreamliner może zabrać na pokład 294 pasażerów, w tym 24 osoby w klasie biznes, 21 – w premium ekonomicznej i 249 – w ekonomicznej. To oznacza, że oferowanie w tych kabinach będzie wyższe o 30 proc. w najwyżej klasie i dalej odpowiednio o 30 i 36 proc.
Nowe samoloty będą napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 1000, co także pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa w przeliczeniu na pasażera, a tym samym niższe emisje spalin i hałasu. Sami podróżni będą mieli za to możliwość przelotu w tak samo komfortowych warunkach, jakie linia oferuje od czterech lat na pokładach swoich już latających Dreamlinerów. Na pokładzie będzie panowało wyższe ciśnienie i lepsza wilgotność niż w starszych modelach samolotów. Zamontowane zostaną większe schowki bagażowe i duże okna, które nie posiadają tradycyjnych zasłonek, a specjalne przyciski do automatycznego ich zaciemniania.
– LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. Cztery lata operacji dowiodły, że był to dobry wybór. Nasi pasażerowie pokochali ten samolot, a dla nas maszyna ta jest motorem rozwoju siatki połączeń dalekodystansowych. 787-9 pozwolą nam otworzyć nowy rozdział w naszej historii. Ten samolot da nam możliwość znaczącego zwiększenia liczby oferowanych miejsc na istniejących, najbardziej popularnych trasach, będziemy też mogli otwierać zupełnie nowe połączenia. Dzięki temu nasza linia będzie się rozwijać jeszcze szybciej i stanie się jeszcze bardziej konkurencyjna – powiedział Rafał Mielczarski, prezes PLL LOT.
Nowe 787-9 zostaną wyleasingowane od Aviation Capital Group, jednej z wiodących firmy leasingowych z 28-letnią historią w branży lotniczej. Samoloty będą dostarczone zupełnie nowe, prosto z fabryki Boeinga do warszawskiego hub-u LOT-u.
– Cieszymy się, że ACG stało się partnerem LOT-u, jednej z pierwszorzędnych linii lotniczych w Europie. Samoloty, które dostarczymy LOT-owi, pozwolą linii dalej z powodzeniem realizować plan rozwoju nowoczesnej floty – skomentował Khanh T. Tran, prezes zarządu Aviation Capital Group.
Boeing posiada obecnie sześć mniejszych boeingów 787-8 Dreamliner. Latem tego roku odbierze dwa kolejne samoloty tego typu. Po zrealizowaniu dostaw trzech większych modeli flota dalekodystansowa spółki będzie liczyła 11 maszyn.
źródło – pasażer.com