W obecnych czasach w telewizji, internecie i w gazetach panuje chaos informacyjny, przesyt informacji i reklam. Z każdej strony jesteśmy niemalże atakowani obrazami, reklamami i informacjami. W związku z tym, dobra reklama musi wyróżniać się czymś szczególnym i w ten sposób przyciągać uwagę potencjalnego klienta. Coraz częściej profesjonaliści zajmujący się reklamą, aby zainteresować odbiorcę, wykorzystują oryginalną, nietuzinkową fotografię reklamową. Fotografia, która ma zastosowanie w reklamie to fotografia reklamowa, a jej zadaniem jest nie tylko artystyczny przekaz, ale również przekaz informacji w sposób, który będzie atrakcyjny dla odbiorcy reklamy i zachęci go na przykład do zakupu konkretnego produktu czy też skorzystania z konkretnej usługi. Fotografia reklamowa jest bardzo trudną dziedziną fotografii, ponieważ musi jednocześnie być bardzo przejrzysta i prosta w odbiorze, aby trafić do jak największego grona odbiorców, ale jednocześnie musi być na tyle ciekawa, aby została zauważona i zapamiętana przez jak największą liczbę osób.