Odkąd człowiek zbadał zjawisko fluorescencji i nauczył się je wykorzystywać do własnych potrzeb, coraz więcej na rynku możemy spotkać przedmiotów, które po naświetleniu światłem słonecznym czy sztucznym, świecą w ciemności. Nic więc dziwnego, że takie przedmioty wykorzystywane są również w reklamie. A doskonałym tego przykładem są smycze reklamowe fluorescencyjne. Ich produkcją zajmuje się wiele firm w Polsce, dzięki temu zamówienie takich smyczy na własne potrzeby nie stanowi właściwie żadnego, większego problemu.
Jak taka smycz wygląda? W ciągu dnia, gdy na dworze jest widno, nadruk na smyczy wygląda bardzo tradycyjnie. Według naszych potrzeb, może być to logo firmy czy też jakaś ważna informacja bądź reklamowe hasło. Ważne, że grafika jest czytelna i estetyczna. Kiedy jednak zapada zmierzch, lub wchodzimy do pomieszczenia, w którym jest ciemno, elementy nadrukowane zaczynają świecić. Tym samym więc przyciągają wzrok i skupiają na sobie uwagę. Warto więc nad takim rodzajem smyczy się zastanowić.